В търсене на Силвия Ангелова

Със Силвия се запознахме покрай желанието й да  участва в Парцал фест, след като ми писа: "Аз не съм творец, но обичам да творя, мога ли се включа?" След като изпрати и снимки на нещата, които беше създала, видях че в нея има огромен потенциал и заслужава да й се даде шанс за изява и развитие. След време беше и чест посетител в Работилница От нищо нещо. По мое мнение е неизчерпаем източник на идеи, винаги има виждане как от нищо може да направи нещо красиво, как успява наглед непотребни неща да им придаде стил и елегантност. Ето и какво сама тя разказа за себе си:






Коя е Силвия Ангелова?

И аз търся постоянно коя е Силвия? Оглеждам се в очите на най-скъпите за мен хора – майка на две дъщери, съпруга, искрена, пряма и понякога твърде емоционална, винаги носеща много дини под една мишница, примирена с трудностите, но все още с позитивна нагласа към света.

Разкажи за Силисто арт?

Това е творческият ми псевдоним. Основната ми работа винаги е била свързана с контакта с много търговци, но това предполага и оскъдно свободно време, затова единственото, което успявах да творя и да създам е малък пазар за картичките ми. Първите картички, които създадох приличаха на малки картини от зебло и сухи цветя. След като родих втората си дъщеря, реших да се отдам на хобито си. Въвлякох цялото семейство и съм много щастлива, че първата ми изява пред публика беше на второто издание на „Парцал фест”, а на третото, посветено на децата, успяхме да присъствахме всички.



Как започна да се занимаваш с изкуство и от-нищо-нещо идеи и това ли смяташ за свое призвание? 

Първите бои, които си закупих бяха витражни, исках да рисувам рози върху чаши и празни бутилки (обожавам рози). Когато влизах в хоби магазините казвах: „ Аз съм учила икономика, не съм художник!” След това се впуснах във вихъра и до сега не спирам да експериментирам. Най-голямата ми страст са бижутата от жълъди и колекцията „Жълъдови страсти”, която създадох. Ето и посланието, което носят те:

„Сред дърветата дъбът е символ на безсмъртието и вечността.Той е свещено дърво в културите на много народи.Символизира майката Земя. Като плод на дъба, жълъдът е символ на продължаващия живот. Приема се за белег на плодородието и безсмъртието. Колекцията " Жълъдови страсти " са един осъвременен вариант на амулетите от миналото. Те са част от зелената светлина, която носят Еко бижутата.”

 Любим материал за творчество?

Жълъдите, естествено!


Какво ти дава и какво ти взима творчеството?


Творчеството  дава мечти, приказен свят, паралелна реалност, приятели, емоции, еуфория, познания... Творчеството дава всичко, от което човек има нужда, за да се чувства смислен и пълноценен. Творчеството дава, но не взема. Завладява те и ти дава криле...
 
Стартираш един проект "Бизнес умения за сръчни творци", би ли ни разказала повече за него и какво е наблюдението ти върху пазара с ръчно творчество в България?



Идеята дойде спонтанно, но съвсем очаквано. Не мога да избягам от другата си същност. Завършила съм „Мениджмънт” и „Бизнес администрация и право”. От 18 годишна работя изцяло в областта на маркетинга и продажбите. Подържам контакти с клиенти от цяла Южна България. Срещайки се с други творци разбрах, че има много неща , с които мога да им помогна. С умело поднасяне на теорията и примери от практиката ще помагаме на творците да създадат ясна визия за творческата си дейност и да се усъвършенстват в тази област. В проекта са включени специалисти, които ще са гост-лектори. Ще засегнем всички необходими теми в областта на икономиката, маркетинга, бизнес планирането, счетоводството, фотографията, информационите технологии и т.н. Ще осъществяваме съвместни проекти с творчески ателиета и организатори на базари. Предвиден е модул за ролеви игри, както и тийм билдинг. Ще се обучаваме, ще творим и ще се забавляваме!
Личните ми наблюдения върху пазара на ръчно творчество ме подтикнаха да започна този проект. Творящите хора се увеличават, предпоставка е и нарастващата безработица, но независимо дали творим за удоволствие или за да се прехраним, трябва да имаме ясно изградена визия пред потребителите на нашия продукт.



С теб се запознахме покрай участитето ти в Парцал фест, имаш ли отношение към опазването на околната среда и какъв е личния ти принос в тази насока?

Както ние сме част от природата, така и тя е част от нас. Трябва да я обичаме, пазим и обгрижваме. Личният ми принос винаги може да бъде по-голям, затова ще продължавам да реализирам идеите си. Децата по естествен начин следват моя пример и съм убедена, че ще имат прекрасно детство. Различно от комерсиалните игри и храни, с поглед, насочен към истинските неща.

В двете ти поредни участия в Парцал фест пожъна голям успех с твоите макаронени работилници, в които децата от макарони правиха бижута. Би ли споделила рецептата, с която боядисваш макароните, към която имаше небивал интерес?


Необходимите продукти са:
1 пакет (4 цвята) боя за яйца или боя за сладки
1 флакон спирт
Количество и видове макарони по желание

Приготвяме си няколко купички, в които ще правим вълшебствата. Във всяка от тях разтваряме боята със спирта. Може да смесваме боите и да получим други цветове. Изсипваме макароните в купичката и бъркаме с лъжица около една минута, до постигане на желания цвят. След като ги извадим и поставим върху вестник, желателно е да ги изсушим на слънце. И след това развихряме въображението си заедно с децата :)


 







Коментари