Картички за Св.Валентин от Калина Красимирова

Калина е изключително позитивен, усмихнат и вдъхновяващ човек и това струи и от творчеството й! Малко преди празника на влюбените, ни гостува с кратко ръководство как сами да изработим своята уникална валентинка, за близък до сърцето ни човек. Но преди това, ето какво ни разказа за себе си:

Коя е LaDyBirD on GuElDeR RoSe и коя е Калина Красимирова?

LaDyBirD on GuElDeR RoSe e моят творчески псевдоним. Измислих го, когато реших да започна да показвам нещата си във фейсбук. Буквално се превежда „Калинка (кацнала) върху Калина”. Истинското ми име  означава растениението Калина, а умалителното му означава бръмбарчето - малка игра на думи
А Калина е човек с много различни интереси и занимание, по професия съм електропроектант, но винаги съм харесвала изкуството, в малкото си свободно време правя картички, свещи и т.н. и обичам да чета различни книжки – физиката ми е много интересна също (препоръчвам на всички книгите на Стивън Хокинг), на последък чета за магьосници и паралелни светове.

Защо точно картички и как започна всичко?

Преди рисувах, но нещата така се развиха, че нямам възможност да го правя сега. Учила съм в художествена гимназия, дори завърших семестриално магистратура Живопис. Това е неделима част от мен, но нямам ресурс за нея - работя много различно нещо, което отнема основното ми време и енергия. За това реших да правя картички. Мислех си, че са по-малки, по-бързи, цапат малко и не заемат много място….всичко се оказа точно на обратното, но няма да спра да го правя никога!!!

Картичката само с повод ли е подходящ подарък или може и без повод?
Аз обичам подаръците, защото това е един прекрасен жест на внимание към хората, на които държим. Обичам да подарявам нещица без конкретен повод; когато видя нещо, което според мен ще зарадва някой, го подарявам и поводът е, че ще го накарам да се усмихне и да се почувства важен за някого :)
Не смятам, че подаръкът трябва да е скъп и голям, както казах е важен жеста и емоцията, която носи. В тази връзка моите картички са много подходящи за целта :) Старая се да са различни и мисля, че всеки би намерил нещо за себе си. Освен това знам, че времената са трудни за всеки и слагам минимални цени...все пак мисията им е да радват хората, а не да стоят в кашони в къщи.

Какво ти дава и какво ти взима творчеството?

Творчеството ми дава много. Всеки творец би ме разбрал, то е необходимост. Освен, че осмисля еднообразното ми ежедневие, изпълнено с кабели, прекъсвачи, чертежи и т.н., то просто си живее паралелен живот и иска да излезе на яве. Не ме разбирайте грешно, аз харесвам работата си, но не може да се мисли само за това, всеки човек има нужда от други емоции и неща, за които да мисли.
Единственото, което ми взима творчеството е време – понякога от съня ми. Е, давам и доста парички за материали, но за мен това е хоби и удоволствие. Ако човек има желание, може да твори и доста евтино – аз постоянно събирам красиви опаковки, салфетки и брошурки и всичко, което ми попадне и мога да го вложа. В този ред на мисли ми отнема дооста пространство :)

С теб се запознахме покрай участитето ти в Моята ЕкоКоледа, имаш ли отношение към опазването на околната среда и какъв е личния ти принос в тази насока?

Имам отношение, а какъв принос имам...правя каквото мога :) Използвам минимално пластмасови опаковки и чаши, дори за кратко време успях да извоювам картонени чашки в офиса, аз лично ползвам порцеланови. Не изхвърлям нищо на улицата и много се карам ако видя мой познат да го прави :) Стремя се да ползвам максимално естествени материали за нещата си - пчелен восък за свещите си например. 


Св.Валентин или Трифон Зарезан?

Въпреки, че Св. Валентин не е наш празник, мисля, че е страхотно да има един ден в годината, посветен на любовта. Аз просто бих заменила "или" с "и" :):)

Любовта е...?
...навсякъде около нас :)
Без нея се превръщаме в едни роботизирани системи, които ходят на работа, прибират се в къщи, гледат телевизия и на следващият ден пак същото.
Любовта е нещото, което осмисля всичко, което правим. И когато правим нещо с любов, то не остава незабелязано от останалите хора :):)

Как да си изработим картичка - валентинка - урок от Калина:

1. Набавете си картон за основа и различни шарени хартии. Може да са от опаковки, брошури, панделки, подаръчни -  всичко, което ви харесва и е с интересни текстура и десени. Може дори да не са само хартии - парчета плат, тапети, винилови остатъци от опаковки... Ще ви трябва лепило за хартия, както и щипки за пране. Ясно е, че има безброй много варианти, но аз ще ви предложа един лесен, достъпен за всички.

2. Изрежете сърца с различна форма от хартиите. Тук е момента да спомена, че ако вашият любим човек се интересува например от музика е добре да намерите хартия с нотички или просто да нарисувате вие - ключ сол, петолиние и небрежно разхвърляни нотички :) Ако се занимава с програмиране, може да му направите една странична с много 0 и 1... 

3. След като разполагате с много различни сърца, можем да ги напарвим триизмерни. Нареждаме едно върху друго такива, които са с подходящ десен и слагаме тънка линия лепило по оста на сърцата. По-лесно ще е да сме ги прегънали вече, което може би сме направили при рязането. Можем да ги защипем със щипки за пране докато изсъхнат. След като изсъхнат, сгъваме по-силно горните сърца и така се получава 3Д - ефекта - като разтворена книжка.
4. Сега вече имаме готови елементи и остава да ги аранжираме. Можем да залепим подходяща хартия за фон, да нарисуваме нещо (например дръжки на разцъфналите сърца), да сложим панделка като кант. След това аранжираме сърцата по цветове, големина и т.н. и когато сме решили местата им, остава да ги залепим. Можем да добавим цветя, панделки и каквото друго ни хареса :)
 
5. Готово!!! Имаме си прекрасна, авторска валентинка, изработена с много любов. Сега можем да я надпишем и подарим на любимият човек!!!

Надявам се, че ви бях полезна с няколко идеи и да ви помогнах да направите една прекрасна, авторска картичка за вашият любим човек :)


Коментари

Анонимен каза…
Love you, Kalina!